Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum
  Nieuws:
  HomeHelpZoekLog InRegistreer

Pagina's: 1 2 3 
Stuur Onderwerp Druk Af
Vernielzucht in combinatie met kortademigheid (Gelezen 311 maal)
chowsenia
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Geslacht: female
Re: Vernielzucht in combinatie met kortademigheid
Reageer #30 - 10. Feb 2010 om 21:16

Hallo allemaal. Wat lief dat jullie zo mee leven met ons. Uit het bloedonderzoek is niks naar boven gekomen organen werken allemaal prima  ze zeggen nu toch aan dementie te denken. Omdat oog reflexen goed waren is een hersentumor onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten. Ze wilden senia aan de anti depresiva zetten maar ik heb dit nog niet gedaan   Het is namelijk ja niet zeker dat ze dementie heeft. Ik moet haar nu in de gaten houden of ze vreemd gedrag gaat vertonen. Zoals een hoekje inlopen zonder besef te hebben wat ze daar moet. Ik heb nu de radio aan staan als ik weg ben en snachts moet zeggen het helpt wel maar ze heeft toch haar nagels weer in mijn kozijnen gezet. Dus ik kom toch niet erg gerustgesteld thuis. Ohja ze heeft een hoektand die dood is wel raar ze heeft in augustus nog controle gehad bij da maar daar zou ze geen last van hebben. Hopen dat het toch goed gaat komen. Carina
Naar boven

IP Gelogd
Zeehond
Master Chow
Niet aangemeld

Waarom lang als het
kort kan?

Reageer #31 - 10. Feb 2010 om 22:53

Beste Carina,

Weet je wat ik zo eigenaardig vind?
Waarom zou een hond die dement wordt het huis gaan vernielen?

Daar kan ik me moeilijk iets bij voorstellen. Ik heb toch al heel wat honden gehad en ook (stok)oude, op dit moment ook twee van 15 en 13 die zo nu en dan een beetje de weg kwijt zijn (mogelijk ook omdat oren en ogen minder goed werken; wellicht dement al ben ik niet zo'n etikettenplakker) maar echt, die ouwetjes gaan niet zo maar dingen kapotbijten.
Wel soms rusteloos op en neer van binnen naar buiten, en soms maar zo'n beetje eentonig en doelloos blaffen, en dan zijn ze vreselijk blij als je komt kijken en ze weer even bij de les gehaald worden.

Dat bijten lijkt me iets van angst of pijn.
Een hond heeft een simpeler geest dan een mens dus of die nou zo van streek zou raken van achteruitgang in zijn begripsvermogens .... ik twijfel daar erg aan. Maar heb dus geen ervaring op dit gebied.

Ik zou wel zorgen dat de hond een ruimte krijgt toegemeten waar hij geen gevaar kan vormen voor je spullen of zichzelf (houtsplinters kunnen enge dingen doen in een hondenbek).

Het is een mysterieuze zaak en best zorgelijk.
Epilepsie lijkt mij nog altijd iets om aan te denken (daar zou dat vernielen wel bij kunnen passen namelijk en inderdaad krijg je dan op alle onderzoeken de uitslag: kerngezond), en die suggestie van glaucoom lijkt me ook het onderzoeken waard.

Groet,
Janneke

Naar boven

WWW   IP Gelogd
Zeehond
Master Chow
Niet aangemeld

Waarom lang als het
kort kan?

Reageer #32 - 11. Feb 2010 om 12:48

Twee op het web te vinden artikelen met info over dementie bij de hond

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=96

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/senior/dementie.html

In de gedragsbeschrijvingen zie ik herkenbare dingen.
Maar verbouwen van de kamer zit er niet bij.

Groet,
Janneke

Naar boven

WWW   IP Gelogd
DutchChow
Master Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van
ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #33 - 14. Feb 2010 om 11:38

Hoi Carina--,

We zijn weer een paar dagen verder en ik ben reuze benieuwd hoe het met Senia gaat.

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
WWW   IP Gelogd
chowsenia
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Reageer #34 - 14. Feb 2010 om 19:49

Hallo allemaal,
volgens mijn bevindingen gaat het redelijk goed met senia.
Ook al moet ik zeggen dat ze inderdaad vreemd gedrag vertoont,
wat vooral opvalt is als ik buiten mensen tegen kom moet ikhun eerst
voorbij laten gaan voor dat senia weer wil lopen, dit heeft ze eerder niet gedaan. Ze maakt af entoe rare geluidjes maar niks verontrustend in mijn ogen. Ik moet zeggenze heeft niks meer vernield maar zit wel in bench als we weg zijn. Ze loopt er zelfs vrijwillig in. Ikheb eigenlijk wel een te grote gekocht maar kan ze zich ooknog goedbewegen. Ze heeft nu de radio naast zich staan en het raam heb ik op jullie advies geblendeerd
als ik thuis kom ligt ze lekker te slapen(dit vindt ik wel vreemd trouwens word pas wakker als ik voor bench sta) dus nog maar even afwachten ze heeft een trui van mij en deken in bench nog niet stuk gebeten ik hoop dat dit eenmalig was. We blijven haar goed in de gaten houden.
Ik houd jullie op de hoogte
carina
Naar boven

IP Gelogd
Laska
Senior Chow
Niet aangemeld

Eens een Chow,
altijd een Chow !!!

Reageer #35 - 16. Feb 2010 om 20:33

Hoi Carina,

Fijn dat het op dit moment rustig is met Senia. Dat ze buiten zo reageert op voorbijgangers is inderdaad beetje typisch, toch wat onzeker of angstig gedrag, maar totaal niet op reageren en gewoon doen als altijd.

Fijn dat de aanschaf van een bench –denk juist wel goed ook dat je een grotere genomen hebt, wat minder opgesloten gevoel voor haar- toch een heel goed idee bleek te zijn en dat ze er uit zichzelf heen gaat is een teken dat ze zich daar dus veilig voelt, dus dat is erg fijn! Op deze manier gaat het alleen zijn, ook dankzij de radio en geblindeerd raam gelukkig weer goed en hopelijk blijft het zo goed gaan.

Of ze al dan niet beetje dementerend is, geen idee. Ik denk toch ook eerder dat die vernielactie van die ene keer meer door angst gekomen is, ze echt ergens heel erg van geschrokken is en gezien het ook maar één keer gebeurd is tot nu toe, lijkt het daar ook wel op. En dat kan aardig impact op haar hebben gehad wat moet slijten.
Haar maar even nog in de gaten houden, maar gelukkig gaat het momenteel goed met haar op dat iets andere gedrag buiten na dan en die geluidjes, maar zolang het daarbij blijft …..

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 3 
Stuur Onderwerp Druk Af