Laska
Senior Chow

Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd een Chow !!!
Geslacht:
|
Hoi Jopie,
Logisch dat dat groot feest was toen jullie wisten dat je Harry kon gaan halen >> dat was het bij ons ook toen we te horen kregen dat we idd toch Kaj konden krijgen, want dat was tot het laatst aan toe spannend zoals ik je al vertelde. Dus ook groot feest bij ons toen!
Natuurlijk is het karakter van je Chow het allerbelangrijkste, als hij daarbij er ook mooi uitziet is dat mooi meegenomen. Maar als je zoals wij en ook jullie begrijp ik, niet meedoet aan shows is het uiterlijk niet echt belangrijk. Kaj heeft er ruim een jaar zelfs erg lelijk uitgezien, door zijn ziekte van nu 2 jaar geleden –die darminfectie- heeft zijn vacht een enorme opdonder gekregen en kreeg hij heel veel kale plekken in zijn vacht met als dieptepunt vorig voorjaar, maar dat maakte voor ons op zich helemaal niets uit, we zijn veel te blij dat ie het overleefd heeft, want het was kantje boord en ook de eerste dagen en zelfs weken waren kritiek, dus zijn vacht was toen totaal niet belangrijk. Ook omdat hij er zelf totaal geen last van had. Maar afgelopen zomer begon deze toch eindelijk en nu ziet hij er weer nagenoeg uit zoals ‘het hoort’ en natuurlijk zijn we daar erg blij om en mee!! Want bij een Chow is juist zijn vacht zijn pronkstuk. Of het helemaal goed gaat komen weet ik niet, want zijn buik is nog deels kalend en ook is zijn vacht niet zo dik, maar hij ziet er wel weer mooi uit , een echte Chow!! En daar zijn we toch wel weer erg blij mee, ook een teken dat het weer goed met hem gaat natuurlijk. Dus hiermee bedoel ik te zeggen, dat inderdaad het karakter het belangrijkste is, want we zijn al die tijd even stapelgek op hem gebleven, lelijk –want dat was hij echt wel- of niet zoals nu weer >> maakt totaal geen verschil wat dat betreft!!
En Harry is dan wel minder fors dan Kaj, maar ik vind Harry echt een heel mooie Chow hoor!!
Wat vreselijk dat jullie ook te maken hebben gehad met een Chow van een broodfokker zo te zien. Dat komt zó vaak voor dat het dan zo afloopt als met jullie Helix, vréselijk is dat!! Wij hier op het forum waarschuwen ook altijd iedereen die erover denkt een Chow te gaan kopen om écht alleen bij een erkende fokker te kopen, om zoiets als wat ook jullie overkomen is te voorkomen…. Want dat is echt vreselijk, voor de hond zelf, die eigenlijk altijd ziek is, maar ook voor degene die hem gekocht heeft, zoals ook jullie >> alle zorgen en verdriet die je erom hebt en nog erger als de pup dan na vrij korte tijd doodgaat…… Niet dat een hond/Chow van een fokker niet ziek kan worden ofzo, maar zulk soort toestanden als via een broodfokker komt toch niet voor.
En nee, je hoeft mij niet te vertellen hoe dat is als je afscheid van je Chow moet nemen, ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt >> waaronder één keer heel plotseling, dat is vréselijk want je hecht je zó aan je Chow, hoort zo bij je leven en gezin, dat er een enorme leegte is, groot gemis en veel verdriet als deze er niet meer is >> dat went nóóit hoe vaak je het ook meegemaakt hebt. Hopelijk duurt het nóg heel lang voor we er met Harry of Kaj mee te maken zullen krijgen!!!!!
Buiten Harry en Kaj was er nog een reu in het nestje >> Django, zoals Lissette zegt woont hij in Duitsland.
|