Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum
  Nieuws:
  HomeHelpZoekLog InRegistreer

Pagina's: 1 2 
Stuur Onderwerp Druk Af
Mijn introductie (Gelezen 237 maal)
Harriette
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Re: Mijn introductie
Reageer #15 - 28. Feb 2010 om 20:41

Als het goed is staan ze er nu wel op.

groetjes jopie
Naar boven

IP Gelogd
hans
Chow Chow Prater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Reageer #16 - 28. Feb 2010 om 21:33

Hoi Jopie,
ja nu is Harry te zien, mooie Chow en hij staat zo trots een echte reu Smilie, en ben blij voor Harry en jullie natuurlijk dat hij is hersteld van zijn darm infectie!!

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd
Chinas Joy
Senior Chow
Niet aangemeld

I love chows

Nederland
Geslacht: female
Reageer #17 - 28. Feb 2010 om 22:12

Hallo Jopie,

Leuk je hier te zien en fijn dat het zo goed gaat met Harry.
Kaj en Harry zijn inderdaad broers, de derde Django woont in Duitsland.
Veel plezier hier Jopie.

Groetjes Lissette.
Naar boven

WWW   IP Gelogd
Laska
Senior Chow
Niet aangemeld

Eens een Chow,
altijd een Chow !!!

Reageer #18 - 01. Maa 2010 om 00:18

Hoi  Jopie,

Hopelijk wel een oplosbare ernstige situatie in de familie >> in ieder geval sterkte!!

Leuk dat je foto’s van Harry geplaatst hebt >> de foto als pup van Harry >> ja, zo herken ik ‘m nog wel, want wij zijn een paar keer bij Lissette geweest toentertijd en hebben de 3 broertjes dus nog een paar keer samen gezien, érg leuk vonden wij dat!! Ook om Kaj al vanaf héél klein te kennen. Kaj was de dikste van de 3 broertjes, dus waarschijnlijk herinner jij je Kaj dan ook nog wel??

In ieder geval zo zag Kaj er rond 12 weken oud uit

En zo ziet Kaj er nu uit…

(helaas nog een klein stukje van mij erbij, maar op deze foto staat ie wel erg mooi, vind ik)

Aan de kop zie je wel dat het broers zijn hè, zelfde kopuitdrukking. Ik vind Harry ook een heel mooie Chow geworden hoor >> een wat lichter type dan Kaj, maar zeker ook een erge mooie Chow!!!

Fijn dat het weer helemaal goed met hem gaat!! Met Kaj gaat het gelukkig ook goed >> laten we hopen dat het nog héél lang goed blijft gaan en niet alleen met onze Chow's maar met die van ons allemaal hier op het forum!!

Wel erg leuk trouwens Kaj's broer ook op het forum!!

Lijkt me voor jou ook wel leuk hè, Lissette? Hopelijk gaat het met Django ook goed!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd
Harriette
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Reageer #19 - 01. Maa 2010 om 12:10

Hoi Nora,

Ik kan me de broertjes van Harry niet zo goed meer herinneren. Wij konden geen pup uitzoeken. Wij kregen van Lisette de minst zware pup. Wij hadden toen nog een relatief jong kind en Lisette was bang als hij de hond per ongeluk naar beneden zo drukken aan de achterkant dit niet goed voor zijn heupen zou zijn. Verstandige beslissing. Dit is voor zover wij weten niet gebeurd maar  je kan nooit weten. Jullie hond is  wel ontzettend mooi. Hij heeft een lieve uitstraling. Toen ik bij Lisette was werd ik hebberig. Ik vind het daarnet een snoepjes winkel. Op een chow chow kalender zag ik ooit een witte chow. Heb ik nog nooit gezien. Jullie misschien? Ben benieuwd hoe het met hun adere broer is.

groetjes

Jopie
Naar boven

IP Gelogd
Laska
Senior Chow
Niet aangemeld

Eens een Chow,
altijd een Chow !!!

Reageer #20 - 03. Maa 2010 om 16:06

Hoi Jopie,

Ben ik ook weer even. Inderdaad wel een verstandige beslissing toentertijd >> voor zover ik me herinner waren Harry en het andere broertje, Django, ongeveer gelijk >> Kaj was een stuk forser. Voor ons was het nog even spannend, want wij ‘vielen’ gelijk wel voor Kaj, dat forse sprak ons erg aan, maar Kaj zou in eerste instantie ergens anders heengaan maar dat ging gelukkig (voor ons) niet door en zo kwam Kaj gelukkig toch bij ons!! Al waren we natuurlijk met één van de andere Chow’s broertjes of een pup uit het andere nestje wat er gelijkertijd was, ook ongetwijfeld heel blij geweest, als Kaj toch naar die andere was gegaan, want we kenden hem tenslotte toen nog niet echt natuurlijk. Maar toch erg fijn dat het wel gelukt is en we zijn nog élke dag blij met hem!! Net zoals jullie dus met Harry, alleen maar fijn toch!!

Al die Chow’s bij elkaar is inderdaad wel héél erg leuk en net wat je zegt een soort snoepwinkeltje >> wij vonden het ook érg leuk om al die mooie, forse ‘beren’ bij elkaar te zien en al die puppies vanzelfsprekend ook. Wij kennen Kaj al vanaf 3 weken oud, écht leuk al vanaf zó klein >> bij onze vorige Chows was dat niet, die zagen we voor het eerst op hetzelfde moment dat we ze gelijk mee konden nemen >> ingeval van Laska –onze 2e- letterlijk, ingeval van onze eerste Sascha moesten we nog even wachten –weet niet meer precies waarom, meen ivm de stamboom, maar is alweer zolang geleden, dat was in 1980 dat weet ik niet meer precies. Hem konden we na een paar dagen ophalen.

Ik heb een witte Chow ook nog nooit in het echt gezien >> op de Chow kalender komt hij af en toe weleens voor ja. Wij hebben ook altijd een Chowkalender, prachtige foto’s altijd, maar ja het zijn ook prachtige honden natuurlijk!!

Het zou zeker leuk zijn als hun andere broer ook op het forum komt, zou kunnen natuurlijk >> ik vind het al leuk dat jij erop bent en leuk te weten dat het met Harry goed gaat en ook leuk om nu te weten hoe hij er volwassen uitziet.

Groetjes
Nora,
Naar boven

IP Gelogd
Harriette
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Reageer #21 - 05. Maa 2010 om 20:12

Hoi Nora,

Ik kreeg op vrijdagavond  een telefoontje van Lisette dat ze een pup voor ons had. Wij stonden op de wachtlijst. Nou groot feest want als je besloten hebt een hond te willen dan wil je hem ook zo snel mogelijk.
Ik vind een zwaardere chow zelf mooier.  Het punt is dat een hond meer is dan een uitlerijk zijn karakter is eveneens belangrijk. Het is zo belangrijk dat je ook van het beest kunt genieten zoals hij is. Harry heeft bepaalde eigenschappen die bij hem horen die hem exttra speciaal m aken. Dat heeft iedere hond zijn eigen mooi karakter.  Wat is het toch fijn dat we dat delen. De liedfe voor de hond en hun eigen karakter binnen de algemene eigenschappen.

Ik was 20 en ging een lange broek kopen. Kwam langs een dieren winkel en zag pups zitten. Die vond ik zo leuk dat ik wel met een hond thuis kwam maar niet met een lange broek. Die hond bleek een chow chow te zijn. Helaas het beest is na een jaar overleden veel vacht problemen en kanker gezwellen. Hij moest inslapen. Mijn Helix. Dat was het moment waarop ik besloot dat als ikt een nieuwe hond neem wordt dat sowieso een chow chow en ik ga mij beter orienteren waar hij vandaan komt.  Het beest heeft enkel de dierenarts gezien.. Was altijd ziek en  ik hoef je niet te vertellen  hoe het is als je hond moet islapen. Je bent echt een tijd ontregeld. Je huis je ritme niks klopt er meer en dan  die leegte. Gelukkig heb ik dat probleem nu niet. en is het vooral genieten buiten af en toe een hotspotje.

Haary heeft inmiddels een witte snorhaar en twee rose plekjes op zijn tong. Dat zijn zijn enige tekenen van ouder worden. Hoe zit dat met jullie kanjer heeft die ook als een grijze snor haar?

Heb je op het forum shadow gezien. Die zwarte chows zijn toch ook wel bijzonder.

Heb jij enig idee hoe groot het nest van onze honden was en waren het enkel reunen?

Flinke aai voor die lieve hond van jullie

groetjes

jopie
Naar boven

IP Gelogd
Laska
Senior Chow
Niet aangemeld

Eens een Chow,
altijd een Chow !!!

Reageer #22 - 05. Maa 2010 om 22:29

Hoi Jopie,

Logisch dat dat groot feest was toen jullie wisten dat je Harry kon gaan halen >> dat was het bij ons ook toen we te horen kregen dat we idd toch Kaj konden krijgen, want dat was tot het laatst aan toe spannend zoals ik je al vertelde. Dus ook groot feest bij ons toen!

Natuurlijk is het karakter van je Chow het allerbelangrijkste, als hij daarbij er ook mooi uitziet is dat mooi meegenomen. Maar als je zoals wij en ook jullie begrijp ik, niet meedoet aan shows is het uiterlijk niet echt belangrijk. Kaj heeft er ruim een jaar zelfs erg lelijk uitgezien, door zijn ziekte van nu 2 jaar geleden –die darminfectie- heeft zijn vacht een enorme opdonder gekregen en kreeg hij heel veel kale plekken in zijn vacht met als dieptepunt vorig voorjaar, maar dat maakte voor ons op zich helemaal niets uit, we zijn veel te blij dat ie het overleefd heeft, want het was kantje boord en ook de eerste dagen en zelfs weken waren kritiek, dus zijn vacht was toen totaal niet belangrijk. Ook omdat hij er zelf totaal geen last van had. Maar afgelopen zomer begon deze toch eindelijk en nu ziet hij er weer nagenoeg uit zoals ‘het hoort’ en natuurlijk zijn we daar erg blij om en mee!! Want bij een Chow is juist zijn vacht zijn pronkstuk. Of het helemaal goed gaat komen weet ik niet, want zijn buik is nog deels kalend en ook is zijn vacht niet zo dik, maar hij ziet er wel weer mooi uit , een echte Chow!! En daar zijn we toch wel weer erg blij mee, ook een teken dat het weer goed met hem gaat natuurlijk. Dus hiermee bedoel ik te zeggen, dat inderdaad het karakter het belangrijkste is, want we zijn al die tijd even stapelgek op hem gebleven, lelijk –want dat was hij echt wel- of niet zoals nu weer >> maakt totaal geen verschil wat dat betreft!!

En Harry is dan wel minder fors dan Kaj, maar ik vind Harry echt een heel mooie Chow hoor!!

Wat vreselijk dat jullie ook te maken hebben gehad met een Chow van een broodfokker zo te zien. Dat komt zó vaak voor dat het dan zo afloopt als met jullie Helix, vréselijk is dat!! Wij hier op het forum waarschuwen ook altijd iedereen die erover denkt een Chow te gaan kopen om écht alleen bij een erkende fokker te kopen, om zoiets als wat ook jullie overkomen is te voorkomen…. Want dat is echt vreselijk, voor de hond zelf, die eigenlijk altijd ziek is, maar ook voor degene die hem gekocht heeft, zoals ook jullie >> alle zorgen en verdriet die je erom hebt en nog erger als de pup dan na vrij korte tijd doodgaat…… Niet dat een hond/Chow van een fokker niet ziek kan worden ofzo, maar zulk soort toestanden als via een broodfokker komt toch niet voor.

En nee, je hoeft mij niet te vertellen hoe dat is als je afscheid van je Chow moet nemen, ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt >> waaronder één keer heel plotseling, dat is vréselijk want je hecht je zó aan je Chow, hoort zo bij je leven en gezin, dat er een enorme leegte is, groot gemis en veel verdriet als deze er niet meer is >> dat went nóóit hoe vaak je het ook meegemaakt hebt. Hopelijk duurt het nóg heel lang voor we er met Harry of Kaj mee te maken zullen krijgen!!!!!

Buiten Harry en Kaj was er nog een reu in het nestje >> Django, zoals Lissette zegt woont hij in Duitsland.
Naar boven

IP Gelogd
Laska
Senior Chow
Niet aangemeld

Eens een Chow,
altijd een Chow !!!

Reageer #23 - 05. Maa 2010 om 22:30

deel II, want mijn bericht was te lang.....

Kaj heeft nog steeds zwarte snorharen, maar wel sinds een paar maanden een soort lichtgrijs sikje en ook een paar rose plekjes op zijn tong, of eigenlijk aan de onderkant ervan >> maar één ervan heeft ie al vanaf het begin >> de kleur was vanaf het begin niet helemaal dekkend.

Bij onze vorige 2 Chows bleef de tong tot het laatst toe goed van kleur en die zijn resp. 12,2 en 10,10 jaar geworden of dat moet toevallig zijn, dus ik heb geen idee of leeftijd hier een rol bij speelt.

Een zwarte Chow is ook zeker mooi, wat ik alleen jammer vind is dat je de kopuitdrukking minder kan zien en ook voor foto’s is een zwarte moeilijker >> dat weet ik ook omdat wij vroeger thuis een zwarte hond hadden, een Schotse Terriër was dat.

Laat ik het hier weer even bij voor nu, fijn weekend en dikke knuffel voor Harry!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1 2 
Stuur Onderwerp Druk Af