Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum
  Nieuws:
  HomeHelpZoekLog InRegistreer

Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Cushing (Gelezen 44 maal)
Patricia Z.
Puppy Chow
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow
Chows!

Breda
Geslacht: female
Cushing
20. Feb 2010 om 22:12

Hallo allemaal,

Sue-Wan is mijn zwarte teef van 7 jaar. Toen ze 1 was is ze geholpen aan haar linkerknie en haar rechterknie is ook slecht. Als ze teveel heeft gespeeld of met het lopen op sneeuw dan merk je aan haar dat ze last heeft.
Een aantal maanden geleden merkten we dat ze meer moeite had met opstaan en ze verloor urine terwijl ze lag te slapen. Ik ben met haar naar de dierenarts geweest. We hebben een foto gemaakt en daar bleek uit dat ze last heeft van artrose in haar knieën en ook in haar rug en als gevolg daarvan laat ze dus urine lopen. Even leek het goed te gaan, maar haar vacht ging hard achteruit. Op 3 jarige leeftijd is ze gesteriliseerd en vanaf toen heeft ze een vreselijke vacht overgehouden en nu werd het nog slechter. Ze wordt zelfs kaal op sommige plekken.
Terug naar de dierenarts en besloten werd om bloed te laten onderzoeken en ook haar urine.
Vrijdag kreeg ik de uitslag. Ze heeft een verhoogd gehalte van het hormoon cortisol, wat kan betekenen dat ze de ziekte van Cushing heeft. Ik moet nu gedurende drie dagen haar ochtendurine opvangen. De tweede dag krijgt ze na het opvangen Dexoral. Uit deze urinemonsters kunnen ze halen of ze het heeft en zo ja welke vorm ze heeft.
Maandag lever ik de drie monsters in en dan maar afwachten.
Ik vraag me af of er iemand is die een hond heeft of heeft gehad met Cushing?

Groetjes,
Patricia
Naar boven

IP Gelogd
Chinas Joy
Senior Chow
Niet aangemeld

I love chows

Nederland
Re: Cushing
Reageer #1 - 21. Feb 2010 om 11:22

Heb een artikel gevonden over cushing en het onderzoek voor de diagnose en behandeling.
Cushing

Groet Lissette.
Naar boven